İçeriğe geç

Alınan Ürünün Bozuk Çıkmasına Ne Denir

Alınan ürünün bozuk çıkması durumuna ne denir?

Ayıplı ürün nedir? “Ayıplı mal, tüketiciye teslim anında taraflarca kararlaştırılan örnek veya modele uymaması veya objektif olarak sahip olması gereken özelliklere sahip olmaması nedeniyle sözleşmeye uymayan mallardır.” Ayıp, tüketici ile satıcı arasında kararlaştırılan kaliteye uymayan malların teslimi…

Satın aldığımız ürün arızalı çıkarsa ne yapabiliriz?

Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.

Kusurlu ürüne ne denir?

Ayıplı mal, tüketiciye teslim anında, taraflar arasında kararlaştırılan örnek veya modele uymaması veya objektif olarak sahip olması gereken özelliklere sahip olmaması nedeniyle sözleşmeye uygun olmayan maldır. Bu nedenle satıcı, sözleşme konusu malı satış sözleşmesine uygun olarak teslim etmekle yükümlüdür.

Hatalı ürün ne denir?

Satın alındığı anda beklenen veya vaat edilen işlevlerini yerine getiremeyen, eksik veya hatalı özelliklere sahip olan ürünler ayıplı mal olarak kabul edilir.

Hasarlı ürüne ne denir?

Kısaca, ayıplı mallar, üretim amacına uygun olmayan ayıplı veya hasarlı mallardır. Tüketiciyi korumak için çıkarılan Tüketici Kanunu’na ek olarak Türk Ticaret Kanunu’nda çok sayıda koruyucu hüküm bulunmaktadır.

Aldığı bir ürün bozuk çıkarsa nerelere başvurulur?

(Tüketicinin Korunması Hakkında Kanundan doğan uyuşmazlıkların çözüm yerleri, tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgahının bulunduğu yerdeki tüketici hakem heyetleri ve tüketici mahkemeleridir.)

Kusurlu mal iadesi nasıl olur?

Arızalı ürünü nasıl iade edebilirim? Satın alınan ürünün arızalı çıkması halinde tüketici, isterse satın alma işlemini gerçekleştirdiği firmaya başvurarak ürünü iade edebilir. Bu iade firma tarafından kabul edilmezse tüketici uyuşmazlık çözüm kurumuna başvurabilir.

Aldığımız ürün hatalı çıktığında kaç gün içinde iade edebilirim?

1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca, Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.

Koşulsuz iade hakkı kaç gün?

İnternet veya telefonla yapılan alışverişlerde, kararlaştırılmış bir teslimat süresi verilmemişse, satıcı en geç otuz gün içinde malı göndermelidir. Mallar bu süre içinde gönderilmezse, tüketici sözleşmeyi feshetme ve on dört gün içinde tüm ödemeleri yasal faiziyle birlikte geri alma hakkına sahiptir.

Ayıplı mal durumunda ne yapılır?

6502 sayılı Kanun’un 11. maddesi, malın ayıplı olması halinde tüketicinin seçimlik haklarını düzenlemektedir. Bu seçimlik haklar içerisinde tüketici; Müşteri, sözleşmeden cayma hakkına sahiptir ve bu haklara, malın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım talep etme hakları da dahildir.

Kusurlu ürün nereye şikayet edilir?

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketici işlemlerinden ve tüketiciye yönelik uygulamalardan doğabilecek uyuşmazlıkların çözüm yerleri; tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgahının bulunduğu yerdeki tüketici hakem heyetleri ve tüketici mahkemeleridir.

Ayıpsız misli ile değişim ne demek?

Satıcı, alıcının seçim hakkını kullanmasını, derhal ayıpsız benzer bir malı teslim ederek ve uğradığı bütün zararı tazmin ederek engelleyebilir. Alıcı, sözleşmeden dönme hakkını kullanır ve şartlar bunu haklı kılmazsa, hâkim satılan şeyin onarılmasına veya satış bedelinin düşürülmesine karar verebilir.

Yeni aldığım ürün bozuk çıktı ne yapmalıyım?

Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, malın ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımı talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.

Bozuk ürüne ne denir?

Satın alındığında sorunlu olan bir ürüne arızalı ürün denir. Arızalı ürünlere, daha sonra arızalanan ürünlerden farklı hükümler uygulanır.

Arızalı ürün ne demek?

Bunlar, amaçlanan amaçlarına uygun olarak üretilmemiş ve teknoloji ve uygulamada kusurları olan mallardır. Bunlar, hasarlı ve kusurlu mallar kategorisine giren mallardır. Kusurlu mallar taşınır veya taşınmaz olabilir.

Bozuk ürün nedir?

Bunlar ambalaj veya etiket üzerindeki bilgilere uymayan, üretim standardının dışında olan ve kusur veya arızaları bulunan mallardır. Arızalı mallar tüketicinin beklenti ve taleplerini karşılamaz. Bunlar tüketicinin üründen faydalanmasını engelleyen mal türleridir. Arızalı mallar sözleşmeye uygun olmayan mallardır.

Yeni aldığımız ürün bozuk çıkarsa hangi numarayı aramalıyız?

Bakanlığımız bünyesinde kurulan ‘Alo 175 Tüketici Danışma Hattı’ tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildiği bir ‘çağrı merkezi’ işlevi görmektedir.

Kusurlu ürün nereye şikayet edilir?

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketici işlemlerinden ve tüketiciye yönelik uygulamalardan doğabilecek uyuşmazlıkların çözüm yerleri; tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgahının bulunduğu yerdeki tüketici hakem heyetleri ve tüketici mahkemeleridir.

Ayıplı kusurlu mal satın aldığımızda neler yapmalıyız?

6502 sayılı Kanun’un 11. maddesi, malın ayıplı olması halinde tüketicinin seçimlik haklarını düzenlemektedir. Bu seçimlik haklar içerisinde tüketici; Müşteri, sözleşmeden cayma, malı ayıpsız bir malla değiştirme veya ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım isteme hakkına sahiptir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Hipercasino bursa eskort şişli escort ankara escort bayan